mandag, oktober 17

flor do lácio

O texto que se segue consta do livro de Língua Portuguesa, Palavras ao Vento, destinado ao 5º ano de escolaridade, da editora Gailivro.
Além do estilo oitocentista, dos toques noire, além ainda da moral da culpa, atente-se no solecismo:


«Que torturas padeci: os golpes mortíferos do machado, o talho agudo das lâminas que me dilaceravam,o aperto horrível de engrenagens que me esmagavam, o atrtito áspero de mós que me pulverizavam,o ardor das drogas que me fizeram pálido... ( ... )
Dobraram-me depois-Cortaram-me.Coseram-me.Cobriram-me com duas capas de cartão. E eis-me aqui, agora, meu amigo para ir contigo à escola.
Não me maltrates nem me desprezes.Muito sofri para trazer-te a sabedoria dos antigos, as lições da experiência, a expressão dos prosadores e poetas,que enriqueceram a tua língua materna e fizeram meigo e suave o teu idioma.
Ama-me e lê-me: eu sou o teu livro. »

Erasmo Braga, Citado em Iniciação Activa ao Texto Literário, Álvaro Gomes, Areal Editores


Passados cinco anos, no 10 º ano, os mesmos alunos estarão a analisar crónicas da Laurinda Alves. Compreende-se.

5 Comments:

Anonymous Anonym apalavrou que ...

Fog Creeps To No. 1
The Fog topped the North American box office in its debut, grossing about $12.2 million on the Oct ... Pirates of the Caribbean star Johnny Depp will be this year's tributee at AFI Fest 2005, Nov.
Find out how you can buy and sell anything, like things related to private road construction on interest free credit and pay back whenever you want! Exchange FREE ads on any topic, like private road construction!

mandag, oktober 17, 2005 5:23:00 p.m.  
Blogger ronamira apalavrou que ...

e ainda têm coragem de ter medo do boi da cara preta.....rs

mandag, oktober 17, 2005 5:48:00 p.m.  
Anonymous Mole Removal apalavrou que ...

Hi, can you please help me. I am trying to spread the word about skin cancer. If you can you continue to post these links for me from here it would be a great help. Maybe we can save some people. The links are to web sites that are about moles and skin cancer * Skin Cancer is one of the leading causes of death in America and Australia. Here are some skin cancer pictures sent to use from different dermatologists:: "Warning: some of these Skin Cancer Mole Pictures are pretty gross but they need to be shown. Thanks!"
Skin Cancer Mole Pictures anything you need to know about moles and Mole Removal can be found at MoleRemedy.com.

tirsdag, oktober 18, 2005 5:40:00 a.m.  
Blogger Editor apalavrou que ...

Hey, you have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!

I have a bone cancer symptom site. It pretty much covers Cancer related stuff.

Come and check it out if you get time :-)

søndag, oktober 30, 2005 2:39:00 p.m.  
Blogger Editor apalavrou que ...

Wow that´s a great blog that you have there, mine is slightly differnent but it basically covers the same topics.

I have a kidney cancer site. It pretty much covers Cancer related stuff.

Check it out, you won´t regret it... Cheers.. Roger From Http://www.havecancer.com

mandag, oktober 31, 2005 9:06:00 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

No Celeiro